Varan är lagt till i varukorgen
Din varukorg är för närvarande tom.
Gå tillbaka till butiken
Varan är lagt till i varukorgen
Din varukorg är för närvarande tom.
Gå tillbaka till butiken
Hardanger Bestikk blev nyligen tilldelad en utmärkelse i The World Brand Design Society Awards 2023/24.
Hardanger Bestikks bidrag, “Table Stories”, stack ut bland erkända verk, och visade vårt fokus på innovation genom berättarteknik och hantverksmässig kvalitet. Produktkonceptet hyllar vikten av måltider som samlingspunkter för familjen, och varje produkt är inspirerad av starka kvinnliga karaktärer, vilket tillför djup och mening till vår varumärkesberättelse.
Konceptet är utarbetat av KIND. Läs mer här: worldbranddesign.com.
Matbordet är hjärtat i varje hem, där måltiderna delas och historier finner sin röst. Sedan 1958 har Hardanger Bestikk smyckat norska bord och blivit en integrerad del av familjeberättelser. Med varje dukning utspelar sig ett nytt kapitel och en ny berättelse skrivs.
Konstruktionen av lådan är en medveten återspegling av det hantverk som finns i skapandet av en bok, och det är en genomtänkt betraktelse som sträcker sig till användarupplevelsen. Dimensionerna på lådan är skräddarsydd för att efterlikna ergonomin när man håller och läser en bok. Detta säkerställer att användarna enkelt kan greppa och hantera lådan, och sömlöst integrera den i sina handlingar medans de dukar.
Varje serie från Hardanger Bestikk berättar sin säregna historia, en historia vi ville dela. Vi föreställde oss varje produktlinje som en coffee table-bok, en “Table Story” som pryder matbordet och förmedlar historien bakom besticken och företaget. En dekorativ pjäs som passar för alla tillfällen, redo att läggas på hyllan när den inte används.
Färger, bilder och produktbeskrivningar är unika för varje enskild bestickserie, vilket skapar en visuell berättelse som framhäver bestickens specifika kvaliteter.
Fodralet framstår som en dynamisk kommunikationsyta och en duk som skapar identiteten. Utöver sin praktiska roll som skydd, blir fodralet en känsloladdad upplevelse för konsumenten. Detta är alltid justerad för att göra det mest harmoniska uttrycket medan det visas på hyllan.
Det inre locket fungerar som en huvudkommunikationsyta som förmedlar historien om det specifika besticksortimentet.
Förbättra konsumentupplevelsen
Varje del av förpackningen bidrar till en härlig upplevelse för konsumenten – från uppackning till dukning och förvaring efter användning. Filosofin bakom detta integrerade och genomtänkta emballagekoncept är att uppmuntra till bevarande av emballage som en del av funktionalitet, hållbarhet och återbruk.
Historier gjorda för att hålla
Precis som våra bestick är våra förpackningar gjorda för att hålla. De skyddar besticken när de inte används. Som en coffee table-bok informerar och underhåller de gäster och tjänar till att inspirera till samtal. Table Stories-böckerna är designade för att återvinnas, vilket ökar värdet på produkten och miljön. Om den inte används till dina bestick, rekommenderar vi starkt att du förvarar andra föremål i lådan. Hur du använder dem är dock upp till dig och din fantasi. Du kan enkelt skapa din egen historia. Låt bara inte förpackningen gå till spillo.