Fri frakt över 499kr

3-8 leveransdagar

10 års garanti

På fabrikationsfel

FAQ

På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Hittar du inte svaret på det undrar över? Vi finns tillgängliga på support@hardanger-bestikk.no eller på vår Facebooksida.

 

Vad kostar frakten?

 

Vi har fri frakt över 499 och fri retur.

När kan jag förvänta mig att varan levereras?

Hardanger Bestikk använder Posten/Bring och vi levererar över hela landet. Leveranstid 3-8 arbetsdagar beroende på var du bor.

Om du är osäker är det bara att ringa eller skicka oss ett mejl till
support@hardanger-bestikk.no, så hjälper vi dig så fort vi kan!

Vad händer om min produkt går sönder under leveransen?

Om du har fått en produkt som är defekt hjälper vi dig förstås så gott vi kan med att rätta till detta. Hur vi löser det kan vara olika från gång till gång, därför är det viktigt att du alltid kontaktar kundservice när du ska göra en reklamation. I en del fall behöver vi varan för att undersöka den på plats, och i andra fall räcker det att du som kund kan påvisa felet med t.ex. ett foto av produkten som tydligt visar defekten. Om varan behöver skickas till oss står vi för frakten, förutsatt att din reklamation godkänns. Då skickar vi motsvarande produkt till dig.

Vi hänvisar till Konsumentverkets lagar och regler för reklamation. Mer info hittar du under våra köpvillkor.

Om du ska reklamera en produkt ber vi dig kontakta oss på

support@hardanger-bestikk.no

Hur gör jag ett återköp eller en retur?

Om du har ångrat dig och vill lämna tillbaka varan eller om du vill byta den mot något annat skickar du varan i retur till oss. Returblanketten skickar vi till dig via mejl. Om du vill få en annan produkt behöver du göra en ny beställning.

Har du betalat för varan med kort/direktbetalning så återbetalas beloppet inom 3-5 arbetsdagar efter att returen har registrerats hos oss. Har du betalat för varan med faktura får du ett separat informationsmejl med instruktioner från vår betalningspartner Klarna.

Byte?

Om du önskar byta en produkt, behöver du göra en ny beställning på den varan du vill ha. När varan som skickats i retur anländer till oss så sker en återbetalning omgående.

 

 

 

 

Spårning av beställning, och hur du vet att beställningen kommit fram

Du får ett separat mejl med en länk till ett spårningsnummer när varan/-orna lämnar oss. Du får fortlöpande uppdateringar av statusen på försändelsen från Posten via sms och mejl.

När kommer återbetalningen för en retur?

När varorna har kommit i retur så kommer utbetalningen ske omgående. Se under punkten om retur.

Går det att returnera reavaror?

Ja, hos oss är det samma villkor för reavaror som för de med ordinarie pris.

Kan jag returnera varor från olika beställningar i samma paket?

Det går bra att returnera olika beställningar tillsammans. Returblankett för alla returnerade varor måste bifogas i försändelsen.

Hur går det till att returnera?

Följ anvisningarna i mejlet från oss som beskriver hur du gör för att returnera varan. Returblanketten fylls i och bifogas i returförsändelsen.

Hur lång tid har jag på mig att ångra/returnera mitt köp?

Du har 14 dagar på dig att ångra/returnera ditt köp från datumet då det skickades. Vi hänvisar till Konsumentverkets lagar och regler.

Garanti

Vi erbjuder 10 års garanti på våra produkter mot tillverkningsfel.